نوع واردات قطعات تندر90 از سوی رنو مدیریت کار را پیچیده کرد

مدیرعامل ایران‌خودرو:
نوع واردات قطعات تندر90 از سوی رنو مدیریت کار را پیچیده کرد
این پروژه بیش از حد زیر ذره‌بین رفته است!

به مشتریان در زمان ثبت نام توضیح داده شد که سه ماه بعد خودرو ثبت نامی‌ آن‌ها تحویل داده می‌شود و تا انتهای سال 86 کل تعهدات انجام می‌شود که در قرارداد آمده است و کسانی که دیرتر خودرو خود را دریافت می‌کنند سود مشارکتی بیشتری می‌گیرند.

منوچهر منطقی ـ مدیرعامل ایران خودرو ـ با بیان این مطلب و این که 60 درصد پروژه تندر90 ساخت داخل است و 40 درصد دیگر قطعات از خارج تامین می‌شود، افزود: زمان خودکفایی برای داخلی کردن 60 درصد پروژه برای کشور بیش از سه سال زمان‌بر است. وقتی می‌خواهیم این کار را در زمان کوتاهی انجام دهیم، درگیر برخی مسائل داخلی نیز می‌شویم. ما قطعات را از خارج از کشور به صورت پک (بسته) دریافت می‌کردیم، ولی رنو این قطعات را به صورت پارت بای پارت (قطعه قطعه) وارد می‌کند که پیچیدگی‌های خاصی دارد و مدیریت کار را نیز پیچیده کرده است.

وی تصریح کرد: کیفیت تندر90 در ایران خودرو از سطح خوبی برخوردار است، ولی ویژگی‌های یاد شده باعث عقب‌ماندگی در کار شده است.

در حال حاضر رنو پارس قصد دارد در زمان کوتاهی پروژه تندر90 را برای 60 درصد ساخت داخل عملی کند و روشی را نیز که در واردات قطعه در نظر گرفته این طور است که این قطعات را از منابع مختلف تامین می‌کند.

منطقی در ادامه افزود: دو سوم ثبت نام کنندگان تندر90 مربوط به ایران خودرو هستند و برای تولید تا پایان سال برای انجام کامل تعهدات برنامه داریم و قصد داریم تعداد نمایندگی‌های خود را به 160 نمایندگی برسانیم و طبق برنامه روی افزایش پلکانی تولید برنامه‌ریزی کنیم.

وی درخصوص بخش رنگ خودرو تندر90 نیز اظهار کرد: ما بدنه تندر90 را با استاندارد‌های روز اروپا رنگ می‌کنیم و مشکلی نداریم. در خصوص انصراف دهندگان از ثبت‌نام تندر90 نیز آمار کمی‌ داشته‌ایم، ولی به نسبت بر موارد تقاضا برای جایگزینی این خودرو 15 درصد تقاضای جایگزینی داشته‌ایم که بیشتر مربوط به محصولات پژو 206 بوده است.

مدیرعامل ایران‌خودرو درباره قیمت فعلی تندر90 برای مصرف کننده نیز اظهار کرد: سعی کرده‌ایم که حاشیه قیمت برای مصرف کننده چندان بالا نباشد و این قیمت نیز نسبت به بقیه خودرو‌ها زیاد بالا نیست.

او همچنین درباره استراتژی شرکت رنو پارس در خصوص اطلاع‌رسانی در روند اجرای این پروژه اظهار کرد: هیچ جای دنیا هیچ وقت روی یک محصول این قدر دقیق نمی‌شوند. این پروژه بیش از حد زیر ذره‌بین رفته و این طور اطلاع‌رسانی در هیچ جای دنیا مرسوم نیست.

وی در رابطه با تاخیر در تحویل و پرداخت خسارت به متقاضیان تندر90 اظهار کرد: به مشتریان در زمان ثبت نام توضیح داده شد که سه ماه بعد خودرو ثبت نامی‌ آن‌ها تحویل داده می‌شود و تا انتهای سال 86 کل تعهدات انجام می‌شود که در قرارداد آمده است و کسانی که دیرتر خودرو خود را دریافت می‌کنند سود مشارکتی بیشتری می‌گیرند.

منطقی که در نشست خبری تندر90 صحبت می‌کرد، درباره آمار تولید این خودرو تاکنون گفت: حدود دو هزار دستگاه تا به حال در ایران خودرو تولید شده که 80 درصد آن‌ها تحویل داده شده است.