تولید خودرو در سه ماهه امسال 262 هزار و 318 دستگاه بود؛ همچنین تولید خودرو سواری نیز در این مدت 217 هزار و 330 هزار بوده است.
در این مدت بیشترین تولید نیز متعلق به خودرو پراید با تولید بیش از 104 هزار دستگاه بود.
با این آمار به نظر میرسد امسال تولید پراید که دارای تکنولوژی دهه 80 میلادی است، به بیش از 400 هزار دستگاه برسد؛ اما به هر حال با توجه به تیراژ پایین تندر (ال -90) تا سه سال آینده که دارای تکنولوژی سال 2005 است، به نظر میرسد پراید تا آن زمان همچنان پیشتاز باشد
تولید پژو آردی با کمک تغییر موتور، با فروش خوبی روبهرو بوده است؛ به طوری که با تولید 24 هزار و 342 دستگاه، دومین خودرو پرفروش این شرکت است.
تولید پژو 206 به عنوان یکی از خودروهای محبوب ایرانی بیش از 20 هزار دستگاه بوده است. همچنین تولید پژو پارس و پژو 405 هم در این مدت 14 هزار 177و 24هزاردستگاه بود.
تولید خودرو سمند نیز در این مدت 20 هزار دستگاه بوده، این در حالیست که امسال مدل جدید سمند با نام سورن وارد بازار می شود. در کنار تولید پراید، 3 هزار و 956 دستگاه ریو و 1 هزار و 921 دستگاه زانتیا در سایپا و 474 دستگاه ماکسیما و 642 دستگاه تندر در شرکت پارس خودرو تولید شده است. تولید محصولات با ساخت داخل پایین این شرکت نیز به خاطر مشکل بر سر واردات قطعه با کندی مواجه شده است.
در مجموع در ایرانخودرو و سایپا طی این مدت زیر 1000 دستگاه تندر تولید شد؛ این در حالی است که برای این خودرو در سال جاری 80 هزار نفر ثبت نام کرده اند.
در کنار تولید دو شرکت بزرگ خودروسازی ایران، کرمانخودرو به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای خصوصی خودروسازی در ایران نیز طی این مدت 494 دستگاه فولکس گل در گروه بم، 365 دستگاه هیوندایی ورنای و 22 دستگاه هیوندایی اونته در گروه راین تولید کرده است. تولید خودرو در این شرکت نیز به شدت کاهش داشته است؛ تا جایی که این کارخانه برای مدتی تعطیل بود.
بر اساس آخرین آمار وزارت صنایع و معادن، در سه ماهه امسال همچنین 124 دستگاه مزدا در گروه بهمن، 140 دستگاه پروتن در زاگرس خودرو و 154 دستگاه ماتیز چینی در گروه مدیرانخودرو تولید شد. این آمار نشان می دهد خودروهای مونتاژ شده در ایران با مشکل تولید مواجه شده اند.